HTML

Les aventures extraordinaires d'Ancsipessa

HSZF. Heti SZösszenetek Franciaországból: azaz jelentés a toronyszobából kedvenc brazil-olasz családomról, a francia létről, történésekről a Rue des Lavandiéres-en and stuff. :D

Friss topikok

  • snakeblood: Megváltozott a blogod külleme előnyére! Grat! Jah, OZ voltam. (2012.05.06. 18:23) igen

Címkék

isztoárdöfransz-szanvicsóton-káféóle - az én bermudaháromszögem

ancsipessa 2011.10.21. 17:01

 Igen, igen, ide tűntem el... saját magam alkotása

Isztoárdöfransz - Franciaország története, aminek minden elképzelhető nyomtatott formában megjelenő változatát igyekszem a táskámba tuszkolni, h a suliba bócorgás, Sofiára várás, ill. az RER-en való csücsülés egyetlen perce se teljen csak úgy el a vakvilágba, mer' 1. ilyen percem az utóbbi egy évben meglehetősen sok volt 2. rettttttttttttentő intelligencsnek érzem magam, ha egy tematikus Le Figaro figyel a kezemben, akkor is, ha leginkább azon sajnálkozom, h a képek már mind színesek ergo itt már színezni(!) sem lehet, merth őszintén szólva az írások felét nem értem. :) viszek magammal tollat is, hármat: kéket, zöldet, pirosat. A kékkel a szavakat húzom alá és írom a sor végére a magyar megfelelőjüket, a zöld tollal kapnak a kifejezések szép hullámos vonalat maguk alá, a pirossal pedig szabadon kószáló, gyanútlan kisiskolásokat kergetek, mert ki tudja, lehet pont az én piros tollammal rajzolható pont, pötty, pálcikaember és egyéb p betűs dolgok hiányoznak a füzetükből. amúgy nem. piros a nyelvsuli miatt van nálam, mert azzal írom a nyelvtani magyarázatokat (ha valakinek van tippje, honnan is ered ily' magas fokú precizitásom, az szóljon... ANYA, Neked van ötleted??) ;) és persze csőre töltve figyel a kis francia-magyar szótár a tatyóban, a héten vettem francia egynyelvű szótárat is, szal ha így folytatom, kénytelen leszek vásározni egy hajókoffert, h elinduljak a városba. :)

Második, akár egy pszichológusnak is kitűnő elemzési feladat lehetne, h a szendvicsek hazájában miért vagyok hajlandó csakis a tonhalas bagettszenyót arcom mögé tenni...nagy ritkán eszek csirkéset is, de csakis akkor, ha nincs tonhalas. lehet, h előző életemben deflin voltam (azok esznek tonhalat amúgy?) ... és Anya készülj, séta közben fogok enni, mert imádok séta közben enni és kávét inni és itt mindenki szinte az utcán eszik menet közben, és mindenhova leülnek, szó szerint mindenhova. sőt, a bagettet úgy ahogy van, a pékségből kifele jövet elkezdik rágcsálni - ez különösen akkor jó, ha meleg a történet és persze ez az összes pékárura igaz... decsi kenyér... nyamm...

A háromszögem harmadik (vagy első, második, tessékválasztani) eltévelyedési szöge a tejeskávé. Főleg, mióta megkaptam a termoszbögrémet Bostonból... jajj. 2 simán lecsúszik naponta. mondjuk hozzá kell tenni, h nem vitriolos erősségű olasz feketével nyomom, szal nem pörget fel, azt se bánnám igazából, ha koffeinmentes lenne, mer' engem csak az íze érdekel... na. ezt is kiveséztük. 

Múlt hétvégén ismét Párizs volt terítéken (nem mellesleg egyedül voltam itthon egész hétvégén, jeeee) és elvetődtünk Noémivel a Tülériák kertjébe, ahol piknikeztünk egy kicsit szlovénekkel meg frencsekkel. Az én ötletem volt persze, mert a lelkem még csak 19, viszont legalább azt hiszi, beszólhat sok ember előtt, de nyomatékosan megkértem, h ugyan ne csinálja, mer' 1. annyira nem vagyunk jóban, 2. ha már ő akart mindenáron velem lenni ma, értékelném, ha értékelné, h értékeltem a kérését és ittlehet velem. :) jól sikeredett az evészet, 5 perc alatt döntöttem romba az aznap komoly munkával felépített "nem eszek kenyeret, csak salátát TONHALLAL és kétszersülttel" stratégiám. Jót dumáztunk, ettünk, ittunk, maradtunk, aztán lemerült a telefonom és lőttek az esti találkáimnak, így visszasunnyogtam SGL-be, és mire hazaértem, kettéfagytam, tehát a több hívás ellenére sem mentem vissza a városba, hanem bevackoltam meleg tejjel és nutellával a gép elé, h megnézzem a Fekete Hattyút. És akkor a filmről máris sokat beszéltem. 

A nyelvsuli tök jó, lehetne némileg több és nyelvtanilag jobban pörgős, de így is jó, aki angolul beszél órán, annak sütit kell hoznia a tanárnéninek (szegény Aurélie, karácsonyra gurulni fog), hétfőn pl. megállás nélkül röhögtünk, még az a csávó is vicces volt, aki amúgy szimplán idegesítő azért, mert azt hiszi magáról,h Humor Herold humorgyáros és beszél megállás nélkül. Találtam egy vállalkozó szellemet, h eljöjjön velem Paris Saint Germain meccsre, mer csak 15 juró a jegy és én még sosem voltam nagy meccsen, bár gondolom, h az Őcsény-Decs örökrangadó szintjét és hangulatát meg sem közelíti..;) szal, ha minden igaz, irány a Parc des Princes Rooney-val (Juditka!!!!!!) vmikor kari előtt. 

Holnap megintcsak Párizs Sofiával, Louvre, Tour Eiffel, hotdog, crepe. Ezek vannak betervezve. Majd jelentek és küldöm az üzenetet ürgebőrbe varrva békaemberek által. ;)

VicaBaba, PanniBaba, tevefarm a szépségek buksitokra! Mindenki másnak is tsókok. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bonjourreloaded.blog.hu/api/trackback/id/tr223320332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása